Pandemie mění zvyklosti lidí také u pojištění

Jedním z mála pojištění, které si i před covidem lidé hojně sjednávali přes internet, bylo cestovní pojištění. Pro všechny ostatní smlouvy raději vyrazili na pobočky pojišťoven. Dnes se naopak velká část smluv sjednává distančně.

„V uplynulém roce bylo na 95 procent pojistných smluv sjednáno v rámci online prostředí, ať již využitím přímé aplikace, či například prostřednictvím internetových srovnávačů našich distributorů. Místo klasického podpisu smlouvy stačí digitální podpis nebo pouhé zaplacení pojistného,“ potvrdila Renata Čapková, mluvčí České podnikatelské pojišťovny (ČPP).

Podobné možnosti nabízejí i další pojišťovny v reakci na pandemii, kdy je nutné chod poboček upravovat. „Čím dál tím víc našich zaměstnanců využívá výhody práce z domova, aniž by to mělo dopad na fungování naší pojišťovny,“ přiznal Milan Káňa, mluvčí pojišťovny Kooperativa.

 

Na dálku se u pojišťoven ale nesjednávají jen nové smlouvy. Jsou to i likvidace jednodušších pojistných událostí, které se začaly provádět po internetu. Díky koronaviru, kdy je snahou pohyb osob co nejvíce omezit, se vývoj těchto systémů jenom urychlil.

Už od loňských jarních měsíců se pojišťovny snaží využívat například tzv. videoprohlídky – všude tam, kde je to možné. Vždy je ale podmínkou spolupráce klienta, jeho schopnost používat moderní komunikační nástroje.