...mít život ve vlastních rukou

Klientům radíme, jak mít život ve vlastních rukou, říká Adam Jurečka

Ředitel společnosti PROFORZA finance, a.s. Adam Jurečka se pohybuje ve světě financí už 20 let. „Zní to šíleně, ale ta dlouhá doba mi uběhla velmi rychle, protože se v tomto oboru pořád něco mění. Pokud chce poradce nebo manažer uspět, tak musí být především neuvěřitelně flexibilní“, hodnotí Jurečka dvě dekády svého působení ve finančním byznysu.

To už je opravdu dlouhá doba. Jak vnímáte ten vývoj při pohledu do minulosti?

Jsem potěšen věrností našich klientů, kteří opakovaně využívají naše služby a kteří nás chápou nejen jako obyčejné „pojišťováky“, ale rozumí smysluplnosti naší práce a výhodám, které jim to přináší. Častokrát jsme pomohli lidem i ve zdánlivě bezvýchodné situaci. Vadí mi ale ta přehnaná rivalita v tomto oboru, která začíná už od samotných poradců přes finančně poradenské firmy až po finanční instituce. Když poslouchám názory některých lidí z branže, tak nabývám dojmu, že pouze oni to dělají správně a všichni ostatní jsou ve všem špatní. Jako by měli sami patent na rozum. Těch 20 let mi ale dalo určitý nadhled. Čím víc jsou tyto projevy radikálnější, o to větší nedůvěru ve mně vzbuzují. A co si potom o naší branži musí myslet klient?

Změnila se za tu dobu nějak výrazně oblast finančního poradenství?

Absolutně! Vše je jinak, naprosto se změnily poradenské nástroje a produkty. Klienti mají mnohem větší přístup k informacím díky moderním technologiím. To ale neznamená, že by většina lidí měla své finance pod kontrolou, zvětšuje se zadluženost obyvatelstva, přibývají exekuce a mnohdy lidé, kteří si nenechají poradit od odborníků, přicházejí o další a další peníze. Proto je u řady lidí obtížné získávat jejich důvěru, protože si z minulosti nesou negativní zkušenosti s činností některých zprostředkovatelů i samotných institucí. Někteří poradci si více hledí svého zisku než zájmů klienta, v tom je některé instituce v minulosti dokonce i samy podporovaly.

Dnes je ta situace lepší?

Znám spoustu poradců z různých firem a musím konstatovat, že je to většinou o jednotlivcích a jejich přístupu k tomuto řemeslu. Všude se dnes najdou profesionálové, kteří to myslí s klienty dobře. Budoucnost proto vidím pozitivně. Jsem přesvědčen o tom, že v našem oboru zůstanou opravdu jen ti, kteří to dlouhodobě dělají správně, a to se v poslední době i děje. Je to především díky mnohem vyšším požadavkům klientů na kvalitu a odbornost, a pravděpodobně i zvýšenou regulací ze strany ČNB. My vedeme naše poradce jednoznačně ke kvalitním a trvalým proklientským řešením, vytváříme cenné nástroje a pomůcky, posouváme naše hranice v profesním i osobnostním rozvoji stále výše a dbáme na klientskou spokojenost. A nehodláme na tom nic měnit ani do budoucna!

V čem konkrétně jsou právě ty vaše přednosti?

Přestože PROFORZA je poměrně mladá společnost, založili jsme ji teprve v roce 2016, tak naši klíčoví manažeři a poradci nejsou žádní nováčci. Někteří z nich už mají více než desetileté zkušenosti ve finančním byznysu. Zúročili jsme naši práci a skvělý tým spolupracovníků, kteří chtějí jít společnou cestou a mají stejné názory na fungování firem v tomto oboru. Šli jsme jednoduše svou vlastní cestou, s vlastními cíli a vizemi.

Cíle a vize ale mají i jiné společnosti, proč si tedy klienti vybírají právě vás?

Smysl obchodu je podle nás především dlouhodobý vztah mezi poradcem a klientem. Vždy musí být obě strany spokojeny, to znamená, že ten obchodní vztah je potřeba udržet v rovnováze. Navíc díky systému naší firmy máme také možnost se s klientem férově podělit o část zisku formou „tipařských“ provizí, a to bez dalších skrytých podmínek. To nám rovněž umožňuje udržovat dlouhodobou spolupráci s klienty, a pokud je vtáhneme do celého procesu, tak můžeme efektivně získávat další doporučení. Pak jsou samozřejmě spokojeni všichni. Chápeme ale, že peníze nejsou vším a že klient se v důsledku rozhoduje na základě více faktorů, my si ale pevně stojíme za touto specifickou výhodou jako třešničkou na pomyslném dortu, kterou jim rozhodně nenabídne každý.

Proč jste se rozhodli vaši společnost spojit s investiční skupinou DRFG?

Majetkový vstup skupiny DRFG do naší společnosti byl logickým vyústěním oboustranně zajímavé a kvalitní spolupráce. Slibujeme si od tohoto kroku progresivnější růst naší firmy, chceme být blíže dynamickému obchodnímu týmu DRFG a převzít know-how například v jednání s bonitnější klientelou, firmami a institucemi. Získáváme také cenné informace z první ruky a máme možnost se spolupodílet na fungování distribuce v rámci skupiny.

Zároveň je pro nás ale důležité, že zůstáváme nezávislou firmou s širokou nabídkou produktů, a to mimo zmiňovaných investic i v pojištění, hypotékách, úvěrech, v řešení podnikatelských rizik apod. Naši poradci se mají možnost svobodně rozhodnout, které produkty zařadit do svého portfolia – bez ohledu na naši spolupráci s DRFG. A jsem přesvědčen, že i DRFG v nás vidí posílení distribučního kanálu a také přidanou hodnotu v podobě moderních manažerských, vzdělávacích a realizačních systémech, které jsme si sami pracně vybudovali. Sedíme si také lidsky a sdílíme podobné názory na směřování a budoucnost finančně-poradenských firem a celého finančního trhu v České republice. I to je velmi důležité.

zpět na seznam

NAHORU